søndag 9. november 2008

Pengenød

Akkurat nå sitter jeg å tenker på penger.
JEG TRENGER MER PENGER!
Altså, jeg får jo et par tusen i mnd. som jeg klarer meg på, men EGENTLIG så holder det jo ikke i det hele tatt!
Om ca. et halvt år så fyller jeg 18, hvor mye mer utgifter blir det ikke når jeg fyller 18?
Jeg skal ha bil lappen og bil, noe som lett kan nå opp i prisen av 100.000,-
Samtidig er det utgifter som snus, mat, bensin til mopeden (busskort om vinteren), klær, og lignende som jeg også trenger penger til!
Jeg kan jo skaffe meg jobb, men da var det jo det å finne noe jeg har lyst til å jobbe med!
Jeg klarer å tenke på et noen jobber jeg har kunne tenk meg, men man må jo være 18 for alle de jobbene som kunne innteressert meg, DET er irriterende.
Jeg har jo erfaring med jobber fra før av; jeg har vært vaskehjelp, trener for barneidrett, jobbet i butikker, osv.
Men de jobbene var jo gørrkjedelige!

Jeg kom akkurat over en artikkel på VG-nett;
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=533664
Kanskje jeg skal sette meg på gata mellom Oslo S og bussterminalen i noen slitne klær og håpe på en velstående mann drøsse 10.000kr i fanget mitt nå og da?

1 kommentar:

Lotto sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.